donderdag 9 februari 2012

appelschillen! en Zwolle

mijn kleindochter vroeg laatst of ik de appelschillen al verder had gemaakt  !




Maar de apple core  gaat gewoon  tussen de dj blokken door .
  ik heb nu vijf rijen van toch maar tien klokhuisjes .

was bezig met negen blokken op een rij maar dat werd een beetje aan de smalle kant  dit ziet er beter uit.

het valt me een beetje tegen hoeveel rode en roodwitte lapjes ik had  er gaan soms maar twee klokhuisjes uit een restje    . dus....
wat ben ik blij dat we volgende week weer naar een beurs mogen gaan .

.Zwolle ik ben er klaar voor hoor!!!!!  


 Na de beurs zal ik me eens storten op mijn lapjes ladekast  en een beetje ruimte maken in de chaos,
want stel je nu eens voor dat ik bij het opruimen van de kast wel genoeg lapjes tegen kom  dan hoef ik niet eens naar de beurs .


 en dat willen we  toch niet !!!!!!!!


christine

9 opmerkingen:

Atelier Ullizee zei

Ziet er super uit, mooie kleuren. Ik hou ook wel van die rode lapjes!

Supergoof zei

Tijd voor een koffie-bee-bij-mij!
Wat dacht je van maandagmorgen?
;o)

GRANNY'S HOUSE zei

Je appeltjes liggen er prachtig bij!!!
Jammer, Zwolle is veel te ver voor mij, maar ja, een mens kan ook niet alles hebben.

Groetjes
Ines

Ineke zei

Wat een prachtige appel core, schitterend!! Groetjes

Klaske zei

Je appeltjes zien er prachtig uit zo in het rood!!
Ik ga ook naar Zwolle, misschien kom ik je wel tegen...

Hermie zei

wat komt hij mooi uit in rood met wit

Guusje, zei

Wat zijn je appelschillen mooi. Ja er gaan veel restjes in zo´n geweldige quilt in wording. Leuk dat je ook naar Zwolle gaat.

Annemieke zei

Dat is precies de goede volgorde Christine: eerst kopen en dan organiseren ;-) Veel plezier in Zwolle, mss kom ik je daar tegen...

Enne...mooie applecores

Anoniem zei

Alles in rood is ook mooi zeg, net Red Delicious. In Zwolle het klokhuis stempel gekocht. Thuis op een memoblok gestempeld, tussen de naainaadjes uitgesneden en gelamineerd, precies op maat van het stempelblok. Wel even goed aangeven voor je lamineert welke kant van je kijkmal boven moet op de achterkant van de stof, voor als het rubber stempel asymetrisch onder je houtblokje zit. Ik maak namelijk een wilde appeltjes (crabapples) quilt met drie bij elkaar kleurende maar verschillende kriebels liggende appeltjes en de wilde stofjes staand, waarvan ongeveer de helft fuzzy clippings zijn oftewel heel nauwkeurig gestempeld en uitgeknipt om een mooi motief in het klokhuisje te hebben. Alle kleuren en thema's mogen, van wilde appeltjes weet je immers ook niet wie de ouders zijn. Zo ben ik dus op weg om een scrabapple quilt te maken en ik weet dat scrap met een p moet, maar het is een leuke woordspeling toch?