maandag 14 mei 2018

Moederdag en jaren 60 ,een nieuwe hobby??

    Gisteren was het Moederdag en  ik ben behoorlijk verwend   door mijn dochters   een heerlijke doos chocolade vruchten van de Zee  hmm .















  en van een andere dochter  een mooi  yazzill wallet,
  hier kan je  je spullen in doen zoals  je garen, spelden, klein  hexjes bv  stofjes  schaar je inch liniaal en weet ik wat je allemaal wil mee nemen  hup hup in de wallet en zo in je tas   lekker als je een stukje aan het fietsen ben  en je gaat ergens even zitten   tja dan kan je een paar steekjes maken zonder dat je allerlei tassen mee neemt   . ik ben er reuze blij  ,, ga alleen een iets kleiner schaar kopen   deze past er net niet in en voor een draadje te knippen heb je geen grote nodig!   
 
dan heb ik deze prachtige vaste plant gekregen  met witte bloemen  de philadelphus de snowbell hij wordt bijna 1 meter ,, en hij Ruikt !!!


                                             de laatste blokken van de sterren van Di   ben ik aan het quilten
                                     hoop hem echt van het weekend af te hebben.

   en ja dan mag er een andere top in de ring .
 voorlopig   vul maar in .


                                                           tja wat is dit nu? 
paar jaar geleden maakt ik porseleinen poppen  en van zelf hardende klei vond het prachtig
. je ziet het bijna nergens meer dat het nog wordt gedaan.
maar ik ben nog steeds gek op poppen  en beren   heb een paar beertjes staan en nu vond ik afgelopen donderdag Hemelvaartsdag op een curiosa markt  een wildebras popje  ik heb er een grote van ,45 cm  en dit is  een kleintje dertig cm .Ze lag daar heel zielig en ze riep mij   en toen ik dichterbij was zei ze met een trillerig stemmetje   neem mij mee ! ? aub    tja wie kan dat nu weigeren?? dit zijn wel mijn popjes van vroeger       uit mijn jeugd .

ga nu opzoek naar leuke kleertjes om te maken  uit de jaren 60

Christine

12 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Oh wat heerlijk !! Wat een leuke pop zeg! Wil het best graag weer gaan doen om poppen te maken.... maar nu nog te veel hobby's...

Heerlijk bijna een quilt af. Top!! Ik blijf deze toch wel erg mooi vinden...

foekie's fashion zei

Je bent lekker verwend hoor en dan vind je ook zo'n lief popje. Leuk hoor kleertjes maken.

Floor zei

Oeps, pas maar op, bij mij begon mijn poppengekte ook met 1 popje, nu heb ik er 99 !
Maar wel leuk om kleertjes te gaan maken. We houden haar garderobe in de gaten!

Annelies zei

Ach ja zo'n popje. Fijn dat het een tweede huis heeft !

Martine zei

Een nieuwe hobby erbij? Poppenkleertjes maken is zo leuk.

Yvonne zei

Wat een leuke pop, ik had er precies zo een!
Je bent fijn verwend, handig zo’n tasje en bloemen die geuren zijn extra mooi!

Marja Rijnsburger zei

Wat een prachtige quilt, de sterren van Di.
Groetjes Marja

christine zei

Oh Floor wst gaaf weet wel dat je de eerste kocht hihi.ga gauw even lezen bij je

Ineke zei

Wat ben jij lekker verwend door je kinderen. en zo'n schat van een popje heb ik vroeger ook gehad.
fijne dagen

Craftluver zei

Lekker verwend hoor! Dat is ook het leuke van moederdag toch? Prachtign beer, je zou echt alles willen maken soms!

carla zei

Ooh, ziet er supergaaf uit! :)

sanpiseth40 zei

nice article great post comment information thanks for sharing.
หนังสารคดี