dinsdag 31 januari 2017

oeioei ,,, eind januari

 eind januari  de laatste dag alweer .
de eerste weken zijn  stress vol geweest van het nieuwe jaar, met  ziekenhuisbezoeken  en andere zaken ,.
maar daar gaan we het niet over hebben  nu gaat alles weer zoals het hoort.
 en ben ik druk bezig met de S.B.S   dit staat voor (..Sylvia,s Bridal sampler.. )aan het door quilten .
 de quilt bestaat uit 140 blokken  .
ik heb er voor gekozen om 100 blokken te maken nu is ze vierkant


de kleuren variëren  licht lila tot aubergine paars en alles daar tussen  

met een witte achtergrond , allerlei witjes heb ik daar voor gebruikt

 het door quilten doe ik alleen in het wit  met een witte draad van Yli 
 de paarse gedeeltes laat ik zo   ook de cornerstone,s krijgen geen draadje 
nu komt het pittige paars nog beter naar voren.
nog 10 blokjes te gaan  dan mag ik aan de rand beginnen die zijn spier wit en dan komt er een paars bias als afsluiting . 
ondertussen ben ik aan de brei gegaan en heb een.. schattig vestje gebreid..
 voor een a.s kleinkindje
ook de babydeken is klaar  een frisse kleur met een blaadjes rand eromheen,


het is schattig geworden..

 oke ik ga nog een paar blokjes quilten  en ....  heb net een nieuw patroon uitgeprint voor een nieuwe jongens trui.. dus ik verveel me niet ,,

CHRISTINE

11 opmerkingen:

Judith zei

Fijn dat alles weer bij t oude is! Je sbs wordt prachtig, hard gewerkt.

Floor zei

Je hebt een gezellig en fleurig baby dekentje gemaakt en ook dat vestje vind ik enig! Zo leuk met dat mutsje er bij.
Je schiet al lekker op met de SBS. Jouw kleuren lijken wel wat op die van mij, hoewel die wat blauwer is en met bruin en paars er bij.
Maar de uitstraling is wel net zoiets. Mooi hoor.
Lekker verder met quilten dan is het straks een affo!
Hopelijk is het wat betreft de gezondheid weer helemaal oké bij jullie.
Groetjes,
Floor

Marja Rijnsburger zei

Vervelend begin van het jaar dus met alle ziekenhuis bezoeken. Ik hoop dat het vanaf nu beter gaat.
Wat een prachtige quilt is de SBS geworden.
En wat een lieve baby spulletjes heb je gemaakt.
Groetjes Marja
🌷🌷🌷

Annelies zei

Wat ziet je SBS er al mooi uit !

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat mooi, je SBS in deze kleuren. En je quiltwerk vind ik ook heel mooi! En je hebt nog genoeg moois omhanden, zie ik.
Groetjes, CIsca

Yvonne zei

Gelukkig eindigt de maand beter alsie begon! Prachtig breiwerk en je SBS is echt een topstuk aan het worden!

Manuela zei

Wunderschön sieht dein SBS aus.
Liebe Grüße Manuela

Unknown zei

Wat een mooie kleuren ook je breiwerk!

marga zei

Ik had je al gemist! Fijn om te lezen dat het nu weer goed gaat. De quilt is mooi maar het baby jasje mutsje en ook het dekentje zien er schattig uit.
Veel succes en plezier met het maken van al dot mooi's.
Groeten
Marga

Ineke zei

Wat een mooie SBS. En het baby-dekentje, zo mooi van kleur!

MarianneD zei

Hard gewerkt en het blaadjesrandje is mooi geworden....;-)