donderdag 8 augustus 2013

The Burnt afl 2

 
het is zo verslavend om aan de burnt te werken ,nu weet ik niet of ik dit ook zal zeggen als ik straks aan al die sterren bezig ben.
maar het appliceren van het midden stuk  is zoooo leuk om te doen , eerst was ik er heel erg angstig voor , had dit eigenlijk nog nooit gedaan en dan zie je op internet zulke mooie applicatie werken en ook de hoe en wat  van het aplicatie   dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zag staan .
wist dus niet hoe te beginnen   het is verre van perfect dat zie ik ook wel maar zo voor de aller eerste keer  ben er best wel trots op   en het wordt steeds netter de steekjes steeds kleiner en onzichtbaarder.
ik maak het met de needle turn steek en dat bevalt me prima
tja en dan het vogeltje een techniek met een moeilijke naam. nou ik heb het gewoon uitgeknipt zo zorgvuldig als ik kon en het er op geappliceerd.
jammer genoeg ben ik iets te hoog begonnen met de fruit mand dus ik kan hem niet maken zoals die in het boek staat  dus er komt een beetje van mezelf en beetje van het patroon.
omdat als ik hem maak zo als die beschreven staat  kom ik vier cm onder de rand uit en ze moet nog bij gesneden worden.
 
een lief vogeltje boven op de perzikken?
de takjes van de bessen borduur ik straks met dmc garen even zoeken om een mooie steelsteek te maken.
 
maar ook aan Jane wordt gedacht hoor  vorige week heb ik dit blokje geknipt en heb er 1 week overgedaan om het inelkaar te naaien  die klein stukjes werd er ineens gek van  zal wel door de warmte gekomen zijn . zonne steek???maar ze is af  blok J-7nog 42 blokjes tegaan en de randen dan

8 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat wordt jouw applicatie van de burnt al leuk joh. Super dat je gewoon bent begonnen, prima manier om het te leren. En je zegt zelf al dat het steeds beter gaat! Op diverse blogs kun je soms ook geweldig handige tips voor het appliceren vinden (Jane uit Wales en Carin bijvoorbeeld, te vinden rechts op mijn blog) Succes met je mooie quilt in wording.

henriette zei

Hoi,

wat leuk we zijn aan dezelfde quilts bezig. Ik ben met de Burnt gewoon begonnen. Ik vond het middenstuk niet mooi genoeg en heb daarvoor iets anders in de plaats gemaakt. Daardoor moest ik o ok de andere randen allemaal aanpassen. Ik ben nu met de buitenrand bezig. (de sterren met al die eitjes). Het is leuk om er mee bezig te zijn en hij wordt alleen maar mooier. Bij jou is dat ook het geval en uiteindelijk is het alleen maar leuk dat het een beetjes van jezelf en een beetje van het patroon is.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Maar het gaat goed hoor en het wordt hartstikke mooi!
groetjes
Wietske

Floor zei

Dat is de beste manier... gewoon kijken hoe anderen het doen en beginnen. Zelf doe ik het ook met needle-turn.
Als je nog een keer zoiets gaat doen, is het handig om het patroon op een lichtbak te plakken en dan de stof (goed op het midden letten) en dan met een speciaal zilverpotlood (quiltwinkels) overtrekken. Dan zit je altijd goed met de diverse onderdelen.
Het geheel op een raam plakken (overdag natuurlijk :-) gaat ook goed, maar is erg vermoeiend tekenen.
Dat vogeltje is leuk zo op dat fruit.
Fijn dat je er zo'n plezier in hebt.
Dus dan maar lekker verder gaan het weekend.
GRoetjes,
Floor

Guusje, zei

Wat wordt je applicatie van de Burnt mooi kan me voorstellen dat je er met veel plezier aan werkt. Je Jane blokje is prachtig.

Lida zei

Hij wordt wel heel mooi en die vogel is echt geinig erop! Nu als alles niet op de mand kan, dan leg je er gewoon toch wat voor! Komt vast helemaal goed! Groetjes
Lida

GRANNY'S HOUSE zei

Hij wordt prachtig Christine en het appliqueren gaat je goed af.

Groetjes
Ines

Sis Voorn zei

Ik werk vanavond aan precies hetzelfde blokje Jane ...
Alleen in zwart / wit ;-)