woensdag 28 augustus 2013

Burnt quilt

gisteren heerlijk in de zon gewerkt aan de burnt quilt,
het midden stuk begint iets teworden .
vindt het eigenlijk best wel verslavend. het wordt mijn eigen idee   niet helemaal zoals in het boek staat .
omdat ik tehoog ben begonnen .
gelukkig zijn de lezers van mijn blog  zo lief om mij met raad en daad  te zijde te staan en zo vertelde iemand dat ik beter het patroon op de achtergrond stof kon tekenen . en dat heb ik gedaan met de rest van het fruit.
 en ja Floor het gaat steeds beter.
ben er erg blij mee .
 
 
 
nu heb ik aan de andere kant ook nog maar een tros druiven gemaak. met  blaadjes aan de stengel.
die ga ik straks er op borduren .
de bladeren boven de annanas  worden dan het hoogste punt.
 
 
 
en onder de mand  komen  dan nog een vogeltje  en takken met blaadjes.
en mijn  naam letters C vd A (denk ik)
vanavond wil ik   de eerste driehoekjes tekenen en naaien.
en er komt een rood biesje langs!
 
wat denken jullie  moet je eerst het midden stuk straks wassen voor je dat op  maat gaat snijden?
of gelijk verder gaan?
 
zo mijn was is weggestreken en nu ga ik lekker even mijn road 66  verder pitten in het zonnetje . althans als het zonnig blijft begint hier een beetje bewolkt teworden.
 
christine
 
 

7 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Ik zou gewoon doorgaan.
Leuk werk appliqueren en hij wordt mooi en dat tekenen is heel belangrijk doe ik ook bij de LE.

Groetjes
Ines

Wilma Kuin zei

Mooi Hoor!!

Lida zei

Gewoon gelijk verder gaan, passen wassen (indien echt nodig!) als hij helemaal af is, wordt nog veel meer mee gesleept toch!
Succes met je steekjes, groetjes
Lida

Guusje, zei

Ik zou niet wassen, tenminste dat doe ik zelf ook nooit. Hij wordt zo mooi.

Floor zei

Leuk is dat hè, om je eigen gang te gaan met een patroon, met je eigen stofjes.
Ik denk niet dat het nodig is om het middenstuk te wassen.
Ik was meestal mijn quilts niet, maar als je het toch doet, dan maar de gehele quilt als hij klaar is.
Veel plezier met de rest.
Groetjes,
Floor

Nathalie zei

het lijkt me slim om alles in een keer te wassen, anders krimpt het middenstuk alvast en de rest wat je eraan zet nog niet... tenzij je alle stoffen van te voren wast, dan is het om het even!

Every Stitch zei

Beautiful basket Christine !