maandag 4 juni 2012

jane,s update 5 juni

de tijd gaat zo snel  voor dat je het weet is er weer een virituele sjaantjes dag.
op het wereld wijde web.
deze maand ben ik bezig geweest om de blokken aan elkaar te zetten. dat is best een heidens karwei maar oh wat wordt het mooi als ze aan elkaar zitten .



ik heb nu vier rijen aan elkaar de rij A, B,C, en D

en sjaan wordt zo groot dat ik al moeite krijg om haar netjes te fotograveren.


vanmorgen  had ik dus gestofzuigd  na het weekend met visite moest dat wel even  en dan ga je blokjes en quilts in wording over de grond leggen tja dank je de koekoek kan nu weer stofzuigen haha overal liggen draadjes en frutseltjes. maar ze staan erop  de foto,s!
ach het is toch een regenachtige dag .

de laaste drie van rij F zijn ook klaar  heb daar eigenlijk best lang over gedaan voor al deze
F-11 . Had daar een hard hoofd in  hoe moest ik dit toch doen .?
nu kan je wel op het www gaan snuffelen maar ik vindt het leukst om er zelf achter tekomen.
 ik heb de hoekjes boven in eerst van blauw geknipt en in de hoeken van de witte gezet en daaroverheen heb ik de kleine witje blokjes ge-aplicieerd. en daar na aan de achterkant weg geknipt. pfft dat is 1.
 F-11 On target
vondt het stofje zo leuk met die kleine ankertjes hoe toepasselijk is dat voor mij?




toen kwam F-12 nog zo een iets makkelijker omdat ze iets groter is van stukjes.
F-12Starburst

en ja dan eindelijk de laatste van rij F . 

F -13  de Tour the France

en ohhhhhhhhhhh  wat ben ik blij met de lijm pen.
voor mij is die perfect geworden. en we gaan vol goede moed aan rij G beginnen ze ligt al geknipt mischien van middag even.als de was klaar is enne het strijkgoed
 (of dat nog maar niet ligt wel erg veel )  ik heb er zin in om even de te prikken straks


van mijn dochter Ilse heb ik een prachtig boek gekregen uit Schotland die zij had meegenomen voor mij van vakantie.
Het is geen patchwork maar een doorquilt patronen boek.
en die had ik nog helemaal niet. ben echt heel blij mee

 nou vooruit een glimpje van binnen .

ze zijn prachtig deze patronen!
en er staat een leuke speldenkussen in die ik zeker ga maken.
 met een boutis patroon.


ehe????? ik zie op de pc dat het pas de 4e is oke dan maar eendagje vroeger een update!


CHRISTINE

12 opmerkingen:

Hélène zei

...........Wat prachtig deze blauwe quilt.Mijn eerste was ook met tinten blauw.
Je maakt hele mooie dingen!
Veel groetjes,Hélène

Klaske zei

Mooie blokjes Christine!
Ik kijk voor het blokjes maken ook weleens op Thatquilt, maar probeer het eigenlijk altijd zelf uit te vinden..
Wat een mooi boek, dat wil ik ook nog eens uitproberen, boutis..Lijkt me erg leuk

Tilly zei

Wat een mooie kleurtjes bijelkaar Cristine, je dear Jane wordt erg mooi. Boutis wil ik ook nog wel eens een keer uitproberen. Succes met de volgende rij. groetjes

Ieke78 zei

Leuk zeg je Jane-blokjes. Je schiet al erg op. Bij mij liggen ze weer even stil & ben ik met andere dingen bezig. En wat lief van je dochter dat ze zo'n mooi boek meeneemt.

GRANNY'S HOUSE zei

Prachtig Christine en die celtic lijkt me ook wel wat.

Groetjes
Ines

Judith zei

4 of 5 juni wat maakt het uit! Prachtige blokjes laat je weer zien, om te smullen. Ook mooi om allemaal blauw tinten te gebruiken. Net als jij vogel ik ook lastige blokjes zelf uit! Ziet er super uit! En dan ook nog bezig met de diamanten!!!!

katrien zei

Wat heb je al een mooi geheel.

Annie zei

Ach één dagje te vroeg nemen ze je echt niet kwalijk als je ze zoiets moois voorschoteld, het zijn weer mooie blokken Christine.
Ik zie je vrijdag, heb er zin in.
Ik ga nu ook even een berg strijk en vouwgoed wegwerken.

Lfs Annie

Grit zei

Was für schöne Blöcke. Ich liebe diese Farbkombination.
Liebe Grüße Grit

Tineke zei

Prachtig Christine, mooi geheel wordt heet.

Guusje, zei

Wat heb je mooie blokken gemaakt deze maand en wat wordt het al een prachtig geheel. Mooi boek heb je ook van je dochter gekregen. Helemaal geweldig vind ik het.

Annemieke zei

Hoi,
Ben even doorgestuurd door Ingrid en heb van alles moois op je blog gezien. Die lijmpen is inderdaad handig he? En vind je diamanten erg mooi. Ik vond zo'n celtic boek (iets anders) in Dublin. Knap, al die patronen, je snapt niet hoe ze die konden bedenken.
Tot 'ziens'maar weer
Annemieke