woensdag 8 mei 2019

Felice,s bloementuin quilt en een heerlijk uitje.

en dan is het zo ver  we gaan de bloementuin dubbelen , eerst heb ik de tussen vulling aan elkaar moeten zetten het waren   twee grote stukken die ik nog had liggen  , en ja als ik deze hobby wil houden zal ik toch alles moet gebruiken, en niet steeds maar  nieuw kopen  en dit gaat erg goed  merk niks van . ik speld  met wel 100 spelden heb een mooi blikje waar ik er bijna zo,n 300 in heb zitten.
 dan gaat de onderkant op de tafel en de tussen vulling alles strak en glad daar na komt de top   het was een klusje moet ik zeggen met al die naadjes. maar ook dat is gelukt strijken met je handen tot alles glad is .
                                                                         
                                 maar het is gelukt  en de eerste steekjes kunnen gezet worden, maar hoe zal ik dat gaan doen? ik heb gekozen om de 6 witte met roze midden bloem ,allemaal omhoog laten komen. en dat lukt aardig
                               lekker op mijn gemak  ,,zonder vingerhoedje de kleine steekjes te plaatsen


                                             heb alle tijd om dit te doen omdat  het kleine meiske toch nog in haar ledikantje ligt  en geen notie idee heb wat ik allemaal aan het doen ben .
 al hoewel  ze het erg leuk vond om te helpen..

  op woensdag 1 mei
 zijn wij  (een buurvrouw  en vriendin en ik  ) naar Amersfoort geweest naar de tentoonstelling van prachtige quilts  
 
de een nog mooier dan de ander het was prachtig. ik heb genoten  om dat moois allemaal te mogen bewonderen  deze hier boven is echt zo gaaf .


 
deze blauwe is ook zo gaaf  simpel maar erg mooi heel Hollands hihi maar ze is gemaakt door een Australische   . ook ben ik  gevallen voor een quilt de Rosa Biddlecombe  en ik blijk niet de enige tezijn .
 
e kamen in het centrum ook  nog een hobby winkel tegen  en daar heb ik deze mooie stoffen gescoord of ze voor deze quilt is ? we zullen zien . vanmiddag ga ik een kijken hoe ik de stofjes in vierkantje zal gaan snijden ??!! 



Christine





















































6 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een mooie quilt is het toch!!! Stoffenwinkel in Amersfoort?? Heb ik gemist 🤔 weet je nog in welke straat dat was?

christine zei

nee op weg naar de parkeer garage tegen over de Rituals winkel het is een hobbywinkel breien borduren en ze hadden quilt stof

Floor zei

Dat doorrijgen van de quilt is geen leuk werk, maar nu kan je lekker quilten.
Zonder vingerhoed? Dat lijkt me niet zo fijn voor je vinger.
De tentoonstelling was inderdaad prachtig, ik schreef ook al dat veel mensen die blauwe stonden te fotograferen.
Heb stofjes bij Petra gekocht die stond er ook, mooi stofjes verkoopt ze.
Jij kan weer aan de slag met een nieuw project.

christine zei

Ik heb er echt geen last van zónder een vingerhoedje .maar gewone hoedjes of mutsen vindt ik ook vreselijk hihihi

Quiltminizusje zei

Hoi christine, leuk blog heb je. De blommetjes quilten is een leuk karwei.
Groetjes van..... Christine.(echt waar)

Quiltminizusje zei

Hoi christine, leuk blog heb je. De blommetjes quilten is een leuk karwei.
Groetjes van..... Christine.(echt waar)