zondag 23 juni 2013

Dear jane maandag! en meer..

 
het weekend van DJ.
ik  ben  verder gegaan met de Dear Jane serie H
er moesten nog twee blokken van de H serie gedaan worden dit is
 
 
blokje H8 het was even puzelen doe ik het zus of zo ?
of moet ik het  omgekeerd apliceren?  maar ik ben er uit!  en ze is weer klaar nog 1 te gegaan blok H9
 

dan ook nog even blok I 1 gedaan die was,, the easy way ,,
de lapjes mand begint een beetje leeg te raken  voor DJ dat moet dus maar vlug aan gevuld worden.
eigenlijk bevalt het me wel ieder weekend aan de dear jane zo heb ik een stok achter de deur . want ik wil zo veel  hihi
 
daarna heb ik weer een blok af gemaakt voor Tamara mijn jongste dochter haar kompas quilt,(was ik vrijdag al mee begonnen hoor) dit is nummer drie ze wil graag een kompassenquilt ze heeft er twee uitgekozen uit het boek van Karin Pieterse. dat werkt gemakkelijk want de patroon delen zijn zo goed gemaakt,  en echt heel eenvoudig beschreven ben er nog steeds blij mee met dat boek.
het was mijn eerste boek op quilt gebied. en zal het nooit weg doen.
de blokken zijn maar liefst 30 cm groot dat is een heel verschil met wat ik normaal doe .( bv de diamonds en de dear jane. die zijn kleiner)
 de quilt moet 200 bij 200 worden dus nog heel wat tegaan
hoe ik de blokken ga verwerken weet ik nog niet helemaal. ik maak ze eerst allemaal en zal ze dan op de grond uitleggen maar zo ver is het nog lang niet!
 
ook mijn andere dochter Ilse heeft haar keus bepaalt de  burnt quilt uit het boek van Di Ford
(de foto  is van internet)
 
 
ik ga daar van de herfst mee beginnen  even wat stofjes sparen. en heel goed het boek lezen voorlopig,
ze wilde graag ook de zelfde kleurtje als het in het boek.
helemaal mijn ding .
 
christine

8 opmerkingen:

Judith zei

De burnt is zo leuk. Wachten tot september? Houd je dat vol dan? K wil t, zie mijn bloglijst is ook begonnen, echt super mooi. Lekker dar je Jane weer opgepakt hebt. Je kompas ziet er ook mooi uit. Leuk met dat rood.

KijkDaarIs zei

dear Jane blokjes..ja die moet ik ook nog...misschien moet ik ook maar weer elke week een blokje doen...??
De kompas wordt mooi...en dan de Burntquilt in het vooruitzicht....genoeg te doen..heerlijk!!!
Fijne dag..

katrien zei

Mooie blokjes er weer weer.
En wat een mooi project in het vooruitzicht.
Ik ben ook lapjes aan het sparen voor een quilt uit dit boek.Zalig toch.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heerlijk zoveel mooie dingen maken. Het ziet er allemaal even mooi uit, maar de kleuren van je kompas vind ik wel heel bijzonder.
groetjes
Wietske

Unknown zei

wat een pracht blokken

Groetjes Nellie

Lida zei

Prachtige blokken heb je weer erbij en wat een gave quilts willen de dames! Veel plezier met je steekjes, groetjes
Lida

GRANNY'S HOUSE zei

Mooie blokken en die Burnt quilt lijkt mij geweldig om te doen, voorlopig hoef jij je niet te vervelen.

Groetjes
Ines

Guusje, zei

Wat een mooie blokken en de burnt maken helemaal geweldig.