dinsdag 8 januari 2013

Diamanten en sterren

nummer 71 van de quilted diamonds is klaar een heerlijk blokje voor een misserige zondag

ook blokje 72 ligt al klaar in de startblok. mischien vanavond effen inelkaar naaien.
ze is niet zo moeilijk dus daar vindt ik wel een gaatje voor

ook mijn antieke sterren beginnen op te schieten  (ahum had uitgerekend dat ik zo,n 350 moet maken)
en dit zijn er nog maar 57 .

foto iets dichter bij gemaakt ik vind het erg mooi en ben blij dat ik alle groen tussen stukjes eruit heb gehaald . Het was wel even een werkje maar ik geniet hier echt van nu.
 
vanmorgen de kerst spullen opgeruimd  ik had niet zoveel hangen en staan maar toch was wel weer een klusje.
nu is het eigenlijk bijzonder kaal omdat we nog niet de foto,s en schilderijtjes hadden opgehangen. dat valt nu tes te meer op.
 
Ga nu wel weer op zoek naar witjes en creme stofjes ze zijn bijna op .
was al aan een stofje begonnen die eigenlijk voor de diamonds zijn maar oke een middagje naar een quiltwinkel is niet zo erg . dat ik bijna geen geld er voor heb op het ogenblik is een ander verhaal.
tja een verbouwing kost altijd meer dan je denkt .
zal eens kijken of ik weer een zegel boekje vol heb van de supermarkt dat scheelt .
hoe doen jullie dat eigenlijk spaar je er voor en op welke manier? ook met zegeltjes
ik heb zelf geen inkomsten meer  en wil het ook niet van het huishouden af halen.
ben heel benieuwd mischien leer ik nog een andere manier.
 
 
Christine
 
 

14 opmerkingen:

liesbeth zei

Wat een mooi diamantje. Er gaat veel tijd inzitten. Heb gisteren blokje 144 af gekregen, maar ben dan ook al ruim 2 jaar bezig.
Groetjes Liesbeth.

katrien zei

Mooi diamantje.
En wat leuk al die sterretjes.

Supergoof zei

De diamanten schitteren als sterren, en de sterren als diamanten zo mooi,...
;o)
Lapjes kosten geld, da's een feit, mijn moeder spaart voor mij de twee euro munten, en die mag ik van mezelf zonder schuldgevoel, aan lapjes besteden.

christine zei

@supergoof,
wat een bofkont ben je toch hahaha

Unknown zei

Je diamanten zijn mooi hoor, en de sterren mogen ook stralen.
Jammer dat het boek met de diamanten niet meer te bestellen is.
Als ik klaar ben met de SBS en NI
(allebei nog doorpitten)zal ik het eens proberen via pagina markt.

Om lapjes te kopen zou je jezelf ook maandelijks wat zakgeld kunnnen geven en dat dan op sparen.

Zelf koop ik wat ik nodig heb maar niet meer dan dat, heb ook geen grote voorraden, ik rook en drink niet en gebruik geen make-up dan mag je wel af en toe wat uitgeven aan je hobby

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Mooi je diamanten.

Tja hoe doe je dat als je iets wilt kopen. Ik denk toch wel wat Lia zegt hoor. Als je geen groot uitgave patroon hebt behalve af en toe wat lapjes moet dat toch wel kunnen hoor.
Succes.

groetjes

Wietske

marga zei

De sterren en diamanten waar je mee bezig bent zijn echt mooi. Goed dat je het groen er tussenuit hebt gehaald.
En lapjes koop ik ook niet meer dan nodig. Toch als ik ze koop tracteer ik mijzelf. Manlief heeft ook zo z'n hobby's die kosten ook geld hij heeft er ook geen enkele moeite mee.. Gek toch dat heel veel van ons moeite hebben met geld uit geven voor ons zelf. Ik heb ook al eens het idee gehad om maandelijks iets op een eigen rekening te storten een soort zakgeld dan voel je je volgens mij ook niet zo schuldig als je iets voor je eigen hobby koop. En ik spaar ook bij de groot grutter dat gaat niet hard mmar toch.
Heel veel succes.
Groeten
Marga

Shirley zei

mooie blpokjes en sterren, wat een klus, dat uithalen, maar het was het wel waard, anders blijft het storen. Momenteel koop ik zeer bewust, enkel wat ik echt nodig heb, en verder vraag ik het voor mijn verjaardag/moederdag.

Wilma Kuin zei

Mooi diamantje!!! En stofjes koop ik al een tijdje niet meer zoveel,... Heb een kast vol en moet toch eens wat lapjes op zie te krijgen,...

Alhoewel ik wel graag lapjes gaan sparen van Judi Rothermel,... Sparen,...

Guusje, zei

Wat een mooie diamant en je sterretjes prachtig. Ik koop alleen wat ik nodig heb, spaar zegeltjes en leg af en toe iets weg om lapjes van te kopen.

GRANNY'S HOUSE zei

Mooie sterren en schitterende diamant.
Ik bewaar verjaardagsgeld en leg als het kan iets opzij voor mijn lapjes.

Groetjes
Ines

Lida zei

Gaaf je diamant en ja verbouwen is duur, maar ik heb een heel lieve DP die zegt steeds; koop het nu want misschien komen er slechtere tijden en dan kun je maar beter wat op voorraad hebben! Nu en ik luister dus heel goed naar hem! Grijns! Maar ik bewaar het statiegeld en hou dat apart en koop daar mijn lapjes van en als ik echt iets groots wil hebben dan spaar ik zegeltjes bij AH, maar eigenlijk gaat dat dus ook van het huishoudgeld, is dus lood om oud ijzer! Groetjes
Lida

Monica zei

Mooi je diamantje en ook je antieke sterren wordt schitterend

Sjoukje zei

Ik geef mezelf zakgeld voor de lapjes. Mijn man rookt en eigenlijk vind ik dat ik sowieso dat bedrag wel aan lapjes mag besteden. En dat doe ik niet eens. Ik quilt pas 2 jaar, en wil wel graag wat op voorraad hebben omdat ik juist van dat scrappy effect houd. Maar 20 euro per maand voor een hobby waar je elke dag mee bezig bent, vind ik helemaal niet raar.