maandag 24 augustus 2015

van the burnt en kompassen

maandag  24 augustus het drukke verjaars weekend is voor bij het huis is weer opgeruimd en alles weer gezogen en gedweild.
dus ik mag weer aan mijn kompas quilt werken zo ligt ze naast mijn stoel te wachten  ik ben druk aan het quilten want ik wil hem echt af hebben nu en moet nog veel doen.

de rode sashings  komen drie  strepen nadat ik ik eerst de omtrek netjes in de ditch heb gequilt  



 
een close upje 
 maar oeps nu zie je ook de  foutjes

 maar hij wordt steeds leuker en mijn dochter kan niet wachten dat ze klaar is.

 
deze stofjes heb ik gekocht vorige week gekocht in Zutphen  
oh wat is dat toch een feestje om daar naar toe te gaan . 
 ze zijn voor de The burnt
uit het prachtige boek van DI Ford hall en quiltmania ,, wat ben ik blij dat ik het toen had gekocht op de beurs in Velthoven,,
Nu hoor ik jullie denken maar daar was je toch al aan begonnen ?! 
ja dat klopt maar het was niet naar mijn zin en er zaten beginners fouten in dus ik begin overnieuw.
mijn middelste dochter heeft netjes op haar beurt gewacht en zij is als laatste aan de beurt voor een mooie quilt  ze wil het graag in de kleuren uit het boek , nou Ilse dat kan .

een blok van de aws en 

blok 6 van de aws

en dit lapje dan ??
  dit wordt de sashings voor de antiek wedding sampler die ja ook die ligt te wachten op een een beetje liefde van mij  er zijn 6 blokken af  maar ik wil ze eerst aan elkaar zetten. 

en dan deze mooie ijzeren doos  heb ik gekocht van verjaars geld om mijn mallen in op te bergen

het wordt al een hele verzameling  ohh en ze zijn zo makkelijk mee te werken ,.

8 opmerkingen:

@nke zei

Na de festiviteiten is het weer goed quilten. En wat heb je een schatje onderhanden! Leuke trommel ook.

Nelleke zei

Hallo Christine mooie werkstukken laat je zien ook je lapjes en je doos zijn weer aanwinsten.The Burnt ook weer een plaatje dus je hoeft je de aankomende tijd niet te vervelen.groetjes Nelleke

Floor zei

Je gaat lekker met je compasquilt. The burnt wil je gaan maken, ook al zo'n schitterende quilt. Nu kan je aan blok 7 beginnen van de AWS, wat mij betreft het leukste blok om te doen.

Judith zei

Helemaal heerlijk! En die BURNT is ook ZO LEUK om te maken! Helemaal geweldig. Heel veel plezier ermee, dus dat wordt het middenblok in de herhaling. Ach de herfst en de winter komen er aan, tijd zat!

Yvonne zei

Wat een mooie quilt weer die Burnt die je gaat maken en je bent nog met zoveel moois bezig. Ik zou denk ik bang zijn dat ik de lapjes door elkaar zou halen!

Wilma Kuin zei

Wat ben je lekker bezig! Wat hebben wij toch een heerlijke hobby. ..

Martine zei

Kan me voorstellen dat je dochter niet kan wachten. T'is een beauty.

Lida zei

Schitterend, zowel die mooie die je aan het doorpitten bent als degene die je andere dochter heeft uitgekozen en natuurlijk je blokken! Gave doos, prima voor je mallen!
Fijne dag,
Lida